Почта:

Пароль:

Забыли пароль?

Научные труды

Журнальные публикации (3224)

Книги, метод. рекомендации (702)

Материалы научных конференций (2503)

Медицинские технологии (5)

Патенты, свидетельства (150)

Авторефераты диссертаций (567)

Прочие издания (8)

Миссия

• Соглашение о присоединении

• Руководство пользователя

Научные школы МНИИП

Статей: 7243

Пользователей: 115

Открытый доступ
2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 Все

Methodology of psychological syndrome analysis and the concept of “psychological mediation” (Vygotsky, Lurya, Zeigarnik school) in comprehensive diagnosis and personalized care

Авторы:

Koniukhovskaia J. Pervichko E. Emelyanova I. Krjukov V., Krasnov V., Zinchenko Y.

Издание:

European Psychiatry

Год издания:

2018

Номер:

Vol. 48, Suppl

Страницы:

S696-S697

Язык:

English

Аннотация:

Introduction.– The Russian psychological school of Vygotsky-Luria-Zeigarnik offers a holistic view of the development of higher mental functions (HMFs), which are socially acquired, mediated by social meanings, voluntarily controlled and exist as a link in a broad system of functions.Objective.– To show the diagnostic capabilities of the pathopsychological assessment methods and to substantiate the prospects for the creation of their English-speaking analogs.

Добавил:

Администратор С.А.Т. 2018-03-16

Ключевые слова:

pathopsychological methods, psychological school, Russia, psychiatria,

Файл скачали: 0

Просмотров публикации: 391

Nota bene

���

ЦНМБ

Российский
психиатрический
журнал

© МНИИП - филиал ФГБУ «НМИЦ ПН им. В.П. Сербского» Минздрава России, 2012-2020