Почта:

Пароль:

Забыли пароль?

Научные труды

Журнальные публикации (2565)

Книги, метод. рекомендации (656)

Материалы научных конференций (2247)

Медицинские технологии (5)

Патенты, свидетельства (148)

Авторефераты диссертаций (563)

Прочие издания (7)

Миссия

• Соглашение о присоединении

• Руководство пользователя

Научные школы МНИИП

Статей: 6247

Пользователей: 135

2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 Все

Methodology of psychological syndrome analysis and the concept of “psychological mediation” (Vygotsky, Lurya, Zeigarnik school) in comprehensive diagnosis and personalized care

Авторы:

Koniukhovskaia J. Pervichko E. Emelyanova I. Krjukov V., Krasnov V., Zinchenko Y.

Издание:

European Psychiatry

Год издания:

2018

Номер:

Vol. 48, Suppl

Страницы:

S696-S697

Язык:

English

Аннотация:

Introduction.– The Russian psychological school of Vygotsky-Luria-Zeigarnik offers a holistic view of the development of higher mental functions (HMFs), which are socially acquired, mediated by social meanings, voluntarily controlled and exist as a link in a broad system of functions.Objective.– To show the diagnostic capabilities of the pathopsychological assessment methods and to substantiate the prospects for the creation of their English-speaking analogs.

Добавил:

Администратор С.А.Т. 2018-03-16

Ключевые слова:

pathopsychological methods, psychological school, Russia, psychiatria,

Файл скачали: 0

Просмотров публикации: 26

Nota bene

���

ЦНМБ

Российский
психиатрический
журнал

© МНИИП, 2012-2016